Voorkomen van agressie aan de balie

Je vangt de emoties op en voorkomt escalatie

Voorkomen van agressie aan de balie                                  

Een praktische workshop voor Apothekers Assistenten

Cliënten kunnen verdwalen in de ingewikkelde regels van de zorgverzekeraar, hun medicijnen zijn niet beschikbaar en ‘ineens’ moeten ze betalen voor advies bij hun medicatie. Het maakt hen soms boos en machteloos. 

In deze workshop leer je hoe je hier mee om kunt gaan. Hoe je met je eigen gedrag vervelende discussies en agressie aan de balie kunt voorkomen.
Je maakt dan van een moeilijk gesprek een moedig gesprek!
Dat levert meer rust en zelfvertrouwen op, je werk wordt plezieriger en de gesprekken aan de balie winnen aan kwaliteit.

 Resultaat

  • Je hebt zicht op de oorzaken van boosheid en onmacht van de cliënt.
  • Je hebt zicht op de invloed van gedrag op gedrag.
  • Je kunt gedrag benoemen dat de interactie met de cliënt bevordert of belemmert.
  • Je herkent de emoties van de cliënt en reageert daar passend op.
  • Je geeft je eigen grenzen aan.

Doelgroep
De workshop is met open inschrijving en speciaal bedoeld voor iedereen die contact heeft met de cliënten aan de balie in een apotheek. We werken in een groep van 8 – 10 personen.

Een gevarieerde dag met een professionele acteur
Om zoveel mogelijk aan te sluiten bij je praktijk, oefen je de gesprekken met een professionele acteur. Maar let wel: de toon is luchtig, de feedback is ondersteunend en nooit negatief. Dat geeft veel ruimte om dingen uit te proberen, ook met lastige cliënten!

Meer informatie
Wil je eerst meer informatie, vraag dan de (digitale) brochure.  E-mail: info@taonetwerk.nl
Of neem contact op met Esther Spijkerboer 06 536 05 537